دبیر علمی جشنواره ملی سرزمین جوان من



سرکار خانم دکتر طاهره دهداری

دکتری تخصصی آموزش بهداشت

رتبه علمی : دانشیار

تلفن ثابت دبیرخانه : 02188622640

 

 

پیام دبیر علمی جشنواره

   ایران ما از قدیم، همواره به عنوان یک جامعه خانواده مدار مطرح بوده و داشتن فرزند، جزو یکی از اصلی ترین سرمایه های زندگی زوجین قلمداد می شده است. با این وجود، در دهه های اخیر، به دلایل مختلف، ازدواج و فرزندآوری کاهش یافته است و در برخی خانواده ها نیز پدیده ای به نام تک فرزندی، رواج روزافزون یافته است. این در حالی است که کاهش فرزندآوری و در نتیجه آن، افزایش تعداد سالمندان و کاهش نیروی جوان پویا و کارآمد می تواند آینده کشور را با برخی از چالش های جدی مواجه سازد.

   با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اولویت کشور برای تشویق زوجین به ازدواج و فرزندآوری، برگزاری جشنوارههای مختلف فرهنگی، هنری و پژوهشی در سطح ملی خواهد توانست تا حدودی به فرهنگ سازی این امر برای صیانت از رشد جمعیت کمک نماید. از این رو، دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری گروه آموزش و ارتقاء سلامت و معاونت بهداشتی، اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگی، پژوهشی "سرزمین جوان من" نموده است.

   امید است با استعانت از خداوند متعال، در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعود (عج) و منویات حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) و با مشارکت سازمان های مختلف، دانشجویان، طلاب، دانش آموزان، اساتید و صاحب نظران در این حوزه، بتوانیم جشنواره مثمر ثمری را برگزار نماییم وگامی موثر در راستای جوانی جمعیت کشور برداریم.

Template settings